Mergi la continut
PREMIUM CARS

Kia Motors anunță strategia ‘Plan S’ ca vârf de lance pentru tranziția către automobilele electrice și soluțiile de mobilitate până în 2025


- Kia va oferi 11 automobile electrice până în 2025, țintind către o cotă de piață globală EV de 6.6%
- Kia va lansa un model electric dedicat în 2021
- Kia dorește ca 25% din vânzările sale să fie de automobile eco-friendly până la sfârșitul anului 2025
- Ținta anuală globală de vânzări pentru automobilele electrice este de 500.000 de unități EV și 1 milion de automobile eco-friendly până în 2026
- Produsele și serviciile de mobilitate vor constitui o prioritate pentru a spori gradul de satisfacție al clienților
- Kia își va spori profitabilitatea prin îmbunătățirea activității și leadership-ului existent în viitoarele activități
- Kia va intra pe piața produselor PBV (Purpose Built Vehicle) pentru clienții corporate, oferind automobile PBV personalizate
- Kia va investi 25 miliarde USD până în anul 2025
- Compania țintește un profit operațional de 6% și o rentabilitate a capitalului de 10.6% în 2025
- Han-woo Park, CEO: „Kia Motors se va transforma în continuu într-un brand inovator prin accelerarea tranziției sale timpurii și îndrăznețe către afacerile viitoare”

Seul, 14 ianuarie 2020 - Kia Motors Corporation a anunțat astăzi detaliile ‘Planului S’, strategia sa pe termen mediu și lung care își propune să stabilească în mod progresiv o poziție de lider în industria auto viitoare, care să cuprindă servicii de mobilitate, electrificarea automobilelor, dar și conectivitate și autonomie.



Strategia ”Planul S” conturează schimbarea anticipată și cutezătoare de la un sistem de business orientat către motoarele cu combustie internă, către unul centrat pe automobile electrice și soluții de mobilitate personalizate. Inovația continuă din cadrul companiei și creșterea profitabilității vor susține strategia pe două direcții a Planului S, țintind schimbarea de la producția de automobile cu motoare pe combustie internă către automobile electrice și autonome, dar și serviciile de mobilitate.

Alături de strategia financiară și de investiții Kia 2025, au fost anunțate detalii despre Planul S către acționari, analiști și agenții de evaluare de credit, în cadrul evenimentului CEO Investor Day desfășurat astăzi în Seul.

Până la sfârșitul anului 2025, Kia intenționează să ofere o gamă completă de 11 automobile cu baterii electrice. Cu ajutorul acestor modele, Kia urmărește să atingă o cotă de 6.6% din piața globală a automobilelor electrice (excluzând China) și totodată să ajungă cu automobilele eco-friendly la o cotă de 25% din vânzările sale totale. Cu o piață globală a automobilelor electrice ce se așteaptă să devină tot mai puternică până în 2026, Kia urmărește să atingă o cifră de vânzări anuală de 500.000 de automobile electrice și 1 milion de automobile eco-friendly la nivel global (excluzând China).



Alături de aceste obiective, Kia va oferi servicii de mobilitate pentru automobilele electrice, ca parte a noului său model de business, ajutând la rezolvarea problemelor urbane globale, cum ar fi poluarea mediului. Pe piața automobilelor PBV (Purpose Built Vehicle), ce se anticipează să crească datorită expansiunii activităților de car-sharing și e-commerce, compania își va asigura competitivitatea la vârf.

‘Planul S’: A doua generație a modelului viitor de business al Kia

Planul S presupune realizarea unei investiții totale de 25 miliarde USD din partea Kia Motors, până la sfârșitul anului 2025, pentru a se instala ca unul dintre liderii electrificării auto și pentru a-și diversifica business-ul. Până la sfârșitul acestei perioade, Kia Motors urmărește o rată a profitului operațional de 6% și o rată a rentabilității capitalului de 10.6% pentru a consolida capitalul necesar și a maximiza profitabilitatea pentru acționari.

„Întrucât industria auto suferă schimbări tumultuoase, astăzi este și un moment oportun pentru Kia Motors de a se transforma radical într-o companie globală dedicată pentru a fi vârf de lance în inovațiile care oferă valoare clienților”, spune Han-woo Park, președinte al Kia Motors. „Kia Motors va inova în mod activ pentru a face față provocărilor viitoare, identificând și valorificând noi oportunități pentru a propulsa compania înainte.” 



CEO Park a adăugat: „Planul S este un traseu îndrăzneț și întreprinzător, stabilit pentru tranziția viitoare a business-ului Kia, susținut de doi piloni: automobilele electrice și soluțiile de mobilitate. Abordarea noastră este de a pune clienții pe primul loc, iar Kia își va reîmprospăta latura inovatoare prin dezvoltarea de produse și servicii care oferă experiențe noi pentru clienți.”

Pentru cele două obiective ale Planului S, Kia se va concentra pe (1) a fi un lider în popularizarea automobilelor electrice și (2) extinderea serviciilor de mobilitate pentru automobilele electrice și autonome, dar și pe introducerea business-ului auto PBV.

Compania va inova la toate capitolele la nivel global, încluzând identitatea de marcă, identitatea corporativă, identitatea designului și experiența utilizatorului. Kia își propune să permită clienților să experimenteze direct, să simtă și să înțeleagă evoluția companiei ca o întreprindere care susține automobilele electrice și soluțiile de mobilitate.

Noul sistem de brand al Kia, care urmează să fie dezvăluit în a doua jumătate a acestui an, este în prezent formulat cu obiective clare. Sistemul include transformarea într-un pionier al erei automobilelor electrice, într-un brand iubit de generația milenială (cei cu o bună înțelegere a tehnologiei informației, născuți între începutul anilor 1980 și începutul anilor 2000, o perioadă care a asistat la trecerea de la analog la epoca digitală) și Generația Z (cei născuți după mijlocul anilor 1990 și crescuți în mare parte într-un mediu digital cu o înclinație naturală pentru utilizarea instrumentelor digitale, de unde și porecla lor, „nativii digitali”), și într-un simbol al provocărilor și inovației.

În același timp, compania intenționează să maximizeze profitabilitatea pentru acționari și să câștige mai multă încredere din partea clienților, consolidându-și constant competitivitatea prin inovații în afacerile existente, precum și prin creșterea rentabilității afacerilor viitoare.

Tranziția timpurie către industria auto electrică
Kia se va concentra pe asigurarea leadershipului său pe piața auto globală a automobilelor electrice prin adoptarea unei strategii de diferențiere a produselor, cum ar fi lansarea unui model auto EV dedicat, precum și prin instituirea unui sistem de inovație la nivelul întregii companii.

Kia intenționează să pună bazele pentru marele său salt înainte trecând la un sistem de afaceri bazat pe automobile electrice înaintea concurenților, profitând de capacitățile sale de producție în fabricarea de automobile cu motor cu combustie internă.

Prin prioritizarea gradului de satisfacție al clienților din viitor, compania intenționează, de asemenea, să dezvolte și să lanseze modele inovatoare de automobile electrice, oferind un produs cu un farmec aparte, diferit, cum ar fi un design specific automobilelor electrice, o experiență de utilizare și calitate. Începând cu lansarea modelului său electric dedicat ce va debuta în anul 2021, Kia va constitui o gamă completă de 11 modele electrice până în 2025, adăugând noi modele electrice întregii sale game, inclusiv vehicule de pasageri, SUV-uri și MPV-uri începând din 2022.



Modelul electric dedicat care va fi lansat în 2021 va fi construit pe o platformă unică special concepută pentru a găzdui sistemul de propulsie și tehnologiile de clasă mondială. Printre alte caracteristici, acesta va oferi un design de crossover care estompează limitele dintre automobilele de pasageri și SUV-uri, o experiență de utilizare avangardistă, o autonomie de rulare de peste 500 de kilometri cu o singură încărcare și un timp de încărcare rapid, situat sub 20 de minute.

În cadrul gamei sale de automobile electrice, Kia intenționează să ofere două tipuri de modele electrice cu capabilități de încărcare diferite (400V / 800V) - modele dedicate de înaltă performanță și modele derivate din acestea dar cu un preț rezonabil - pentru a întruni nevoile diverse ale consumatorilor.

În cadrul gamei sale de automobile electrice, Kia va oferi opțiuni diverse, oferind simultan automobile electrice derivate din modelele deja existente și modele electrice dedicate, cu caracteristici de produs diferențiate, orientate către client, cum ar fi capacități de încărcare duală (400V / 800V).

Creșterea vânzărilor globale de automobile electrice Kia va fi asigurată printr-o strategie personalizată, orientată către nevoile fiecărei piețe, care ia în considerare diferențele regionale în domeniul reglementărilor de mediu, subvențiilor, infrastructurii și altele.

În Coreea de Sud, America de Nord, Europa și alte piețe dezvoltate, care se confruntă cu standarde mai stricte de eficiență în materie de consum de combustibil, compania va favoriza dezvoltarea industriei EV. O gamă completă de automobile electrice va fi lansată pe aceste piețe până în 2025, iar vânzările de EV-uri vor reprezenta aproximativ 20% din vânzările totale ale Kia pe aceste piețe dezvoltate.

Pe piețele emergente, Kia se va concentra pe extinderea vânzărilor de automobile cu motoare cu ardere internă, analizând în același timp oportunitatea introducerii automobilelor electrice în funcție de cererea de pe fiecare piață.

Prin adoptarea unui sistem inovator de dezvoltare a arhitecturii automobilelor electrice (EV framework), compania va stabili o structură de planificare, dezvoltare și producție, capabilă să maximizeze satisfacerea clienților prin încorporarea efectivă a cererințelor lor chiar din stadiul de planificare timpurie a produsului.

Prin aceste inovații procedurale, care permit dezvoltarea eficientă din punct de vedere al costurilor și timpului pentru o gamă variată de modele electrice, Kia se așteaptă să-și consolideze competitivitatea în domeniul automobilelor electrice.

Kia urmărește, de asemenea, să inoveze în metodele de vânzare. Prin managementul integrat al ciclului de viață al automobilelor electrice, compania examinează fezabilitatea unor tipuri de business, cum ar fi un model de abonament adaptat, un program de închiriere / leasing al bateriei și afaceri legate de bateriile uzate.

Eforturile Kia de a promova un ecosistem pentru automobilele electrice prin instituirea unui sistem care utilizează resursele se încadrează în același context. Acesta include crearea infrastructurii pentru reciclarea bateriilor automobilelor electrice utilizate în sisteme de stocare a energiei (ESS - Energy Storage Systems), precum și achiziționarea de tehnologii conexe.

În ultimul an, Kia a prezentat trei concepte auto care oferă o imagine a direcției companiei privind dezvoltarea automobilelor electrice viitoare, cum ar fi conceptele Imagine by Kia, HabaNiro și Futuron. În același timp, compania a avansat multiple investiții strategice și colaborări, sub formă de inovație deschisă pentru internalizarea tehnologiilor și construirea de infrastructuri.

Semnificativ în acest sens, în luna mai a anului trecut, Kia a investit în producătorul croat de automobile electrice performante Rimac Automobili; iar în septembrie a investit în IONITY, companie specializată în construirea infrastructurilor de încărcare de mare viteză. În special, investiția în IONITY va deschide calea pentru promovarea activității Kia de dezvoltare a infrastructurii de reîncărcare de mare viteză în Europa și în alte țări importante.

Promovarea serviciilor de mobilitate; intrarea în domeniul auto PBV (Purpose Built Vehicle)
Kia își va diversifica activitatea pentru a oferi servicii de mobilitate eco-friendly, centrate pe conducerea electrică și autonomă în marile orașe din lume. De asemenea, va intra pe piața automobilelor PBV (Purpose Built Vehicle), unde se preconizează că cererea va crește pe fondul proliferării comerțului electronic și activităților de tip car sharing, asigurând în cele din urmă o nouă bază de clienți corporate.

În orașele-cheie care răspund în mod activ la schimbările climatice și susțin popularizarea automobilelor electrice, Kia va colabora cu partenerii locali pentru a crea centre de mobilitate (Mobilty Hubs) care adăpostesc stații de încărcare EV, centre de întreținere a automobilelor și diverse facilități.

Aceste centre de mobilitate vor fi utilizate ca stații de transfer între automobilele electrice și cele cu motor cu combustie internă, acestea din urmă neputând intra în anumite zone urbane datorită reglementărilor de mediu. Folosind diverse infrastructuri, cum ar fi stațiile de încărcare și facilitățile de confort din centrele de mobilitate, Kia va explora noi modele de business, inclusiv logistica la scară mică și întreținerea automobilelor.

Pe termen lung, compania își propune să opereze servicii de robo-taxi cu conducere autonomă și autobuze robot la cerere în centrele urbane în care operează de asemenea centrele de mobilitate.

Kia a dezvoltat recent colaborarea cu companiile de soluții de mobilitate atât pe plan local, cât și în afara țării. În 2018, compania a investit în Grab, cea mai mare companie de ride-hailing, livrare de produse alimentare și soluții de plată din sud-estul Asiei; iar în martie anul trecut, a investit în Ola, o companie indiană care oferă servicii peer-to-peer ridesharing, ride-service hailing, taxi, livrare de produse alimentare și alte servicii de mobilitate.

Kia a înființat și a început să opereze un parteneriat de servicii de car-sharing cu Repsol, principala companie energetică din Spania, la Madrid, prin marca sa WiBLE. Lansat în septembrie 2018, WiBLE operează 500 de automobile Kia Niro Plug-in Hybrid printr-o metodă free-floating gratuită, care permite utilizatorilor să închirieze și să returneze fără restricții automobile aflate în zona de servicii. WiBLE rămâne una dintre cele mai de succes scheme de shared mobility din Europa, peste 130.000 de membri înregistrându-se de la inaugurare.

Kia - ca parte a grupului Hyundai Motor Group- a semnat în septembrie 2019, un acord de asociere cu Aptiv, lider mondial în dezvoltarea de soluții de conducere autonomă. Acest parteneriat va ajuta brandul să-și promoveze tehnologiile de conducere autonomă de nivel 4 și 5 care vor constitui capabilitățile de bază ale soluțiilor viitoare de mobilitate.

Prin intermediul parteneriatului, Kia va dezvolta o platformă de conducere autonomă de vârf până în 2022 și va derula operațiuni experimentale în anumite zone în 2023. Va fi urmată de producția comercială în a doua jumătate a anului 2024 și va furniza platforma producătorilor auto mondiali și companiilor de servicii de mobilitate.

Kia privește dincolo de simpla reutilizare a automobilelor vândute clienților individuali. Compania își concentrează atenția asupra potențialului de creștere al pieței auto PBV care servește clienți corporate și alți clienți.

Cererea de la clienții corporate din domeniile transport, logistică și distribuție este de așteptat să crească semnificativ în următorul deceniu. În prezent reprezentând doar 5% din cererea globală a industriei auto, se preconizează că numărul clienților va crește până la 25% până în anul 2030 pe fondul creșterii comerțului electronic și a extinderii serviciilor de ride-sharing.

În primul rând, Kia își va concentra eforturile pe dezvoltarea produselor PBV, pentru a-și asigura piețele prin contracte cu clienții cei mai importanți.

Compania va trece printr-o perioadă de tranziție în care va desfășura o operațiune PBV separată cu automobilele existente, cum ar fi Niro EV și Soul EV. Apoi va dezvolta și furniza automobile PBV orientate către clienții-țintă, cum ar fi automobile de car-sharing, automobile logistice cu podea joasă pentru coborâre și urcare și chiar camioane de livrare echipate cu echipamente de răcire și refrigerare pentru produse proaspete.

Odată cu popularizarea tehnologiei autonome, Kia își va extinde modelul de business pentru a include un tip de business personalizat de Purpose Built Vehicle, centrat pe automobile electrice și pe automobile autonome care utilizează o platformă modulară integrată de tip ‘skateboard’, cum ar fi mașinile de livrare fără șofer de mici dimensiuni și robotaxi-urile.

Platforma de tip ‘skateboard’ încorporează o baterie plată, montată jos și un motor compact, două dintre componentele de bază ale automobilelor electrice, montate pe o platformă în formă de skateboard. O astfel de structură permite montarea unei caroserii în partea de sus, în funcție de nevoile funcționale ale utilizatorilor.

Pentru acele automobile PBV utilizate în scopuri speciale, asigurarea competitivității costurilor este de o importanță crucială. Prin urmare, Kia va colabora activ cu jucători externi și va utiliza propria sa rețea pentru afacerea cu echipamentele speciale ale automobilului, dar și stabilirea unei echipe de dezvoltare dedicată și un sistem de producție.

Strategia financiară și de investiții
De asemenea, la evenimentul „CEO Investor Day”, desfășurat la Seul, Kia și-a dezvăluit strategia financiară și de investiții pe termen mediu și lung, inclusiv un plan de creștere a profitabilității prin tranziția de succes la un viitor sistem de business, precum și stabilirea unei politici de returnare pentru acționari care vizează creșterea încrederii pieței în marcă..

Kia intenționează să investească în total 29 de trilioane won până la sfârșitul anului 2025; să atingă o marjă de profit operațională de 6% și să obțină o rată a rentabilității capitalului  de 10,6%.

Investițiile în tranziția către automobilele electrice și autonome și serviciile de mobilitate viitoare vor fi asigurate în mare parte din economiile făcute la investițiile în motoarele cu combustie internă, care se vor diminua gradual pe măsură ce Kia se concentrează pe reducerea complexității producției. În schimb, compania își va concentra investițiile în automobile electrice și autonome pentru a-și cimenta poziția de lider global în business-ul viitor.

Investiția sa în business-ul viitor, centrată pe consolidarea capacității tehnologice Kia și explorarea noilor domenii de business, va fi realizată printr-o inovație deschisă care creează sinergii diverse cu actori externi.

În următorii doi-trei ani, perioadă în care Kia va continua să lanseze noi modele de volum, precum Sorento și Sportage, compania va valorifica toate eforturile pentru a-și spori profitabilitatea prin îmbunătățiri ale mixului său de vânzări. Raportul de vânzări al SUV-urilor, care se ridică în prezent la 50% din toate modelele, este de așteptat să crească la 60% până în 2022, excluzând piața din China.

După ce a intrat cu succes în India, pătrunderea Kia pe această piață auto importantă ( a patra din lume) va continua. După inaugurarea cu succes anul trecut a fabricii Kia Motors India în statul Andhra Pradesh și lansarea SUV-ului Seltos, Kia intenționează să-și continue traiectoria de creștere adăugând o nouă gamă de automobile recreaționale (RV - Recreational Vehicle). Acest lucru va permite fabricii să-și atingă capacitatea de producție de 300.000 de unități pe an până în 2022.

În China, obiectivul Kia pe termen mediu și lung este de a-și consolida poziția în piață și de a crește producția și vânzările. Acesta va însemna creșterea eficienței gamei, operarea modelelor strategice regionale și sporirea competitivității dealerilor pentru a spori profitabilitatea.

În același timp, tipul de business CKD - Complete Knock Down al Kia, predominant pe piețele emergente din Asia-Pacific, Orientul Mijlociu și Africa, Rusia și America Centrală și de Sud, va fi mărit de la 80.000 de unități în prezent, la 300.000 de unități până la sfârșitul anului 2023.

Creșterea volumelor de vânzări pe piețele emergente este, de asemenea, un factor principal în îmbunătățirea rentabilității. Cu game de modele raționalizate, costuri de dezvoltare reduse, specificații optimizate și alte îmbunătățiri, volumele de vânzări ale automobilelor cu motor cu combustie internă pe piețele emergente vor crește până la 1,05 milioane de unități până în 2025, de la 770.000 de unități astăzi (cu excepția Chinei).

Strategia financiară și de investiții 2025

De o importanță deosebită, Kia va inova în continuare structura de bază a costurilor prin adoptarea unui sistem de dezvoltare a arhitecturii automobilelor electrice, pentru a-și consolida poziția de lider în domeniul automobilelor electrice. Acesta este centrat pe optimizarea proiectării, inovării și standardizării, ceea ce duce la reducerea costurilor pentru materiale, creșterea distribuirii componentelor automobilelor ICE (co motoare cu combustie internă), noi dezvoltări tehnologice și introducerea de noi specificații. Până în 2025, se estimează că asigurarea rentabilității automobilelor electrice raportată la automobilele cu motoare cu combustie internă va fi posibilă.

Pentru a spori încrederea acționarilor și a pieței, Kia va implementa activ o politică de returnare pentru acționari. Pe termen scurt, compania își va menține rata de plată a dividendelor de 25-30%. Pe termen mediu sau lung, va examina rambursările de acțiuni și își va crește raportul de plată pe baza lichidității crescute care va fi suportată de profitabilitatea ridicată obținută după 2022.

În plus, pentru a încuraja creșterea valorii acționarilor pe termen lung, Kia va mări rata rentablității capitalului la un nivel competitiv global de 10%, atingând 10.6% până în 2025.


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.

Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 190 de țări. Astăzi, Kia are peste 52,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 49 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™ și UEFA Europa League, cea mai mare competiție a cluburilor profesioniste de fotbal din lume și partener principal al League of Legends European Championship 2019. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.


Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.