Despre model

A 3-a generatie OPTIMA a fost lansata in premiera mondiala la Salonul Auto International de la New York. Prima generatie a fost intre 2001 si 2005, cea de-a doua, intre 2005 si 2010.

 

 

In Europa, lansarea oficiala a fost facuta mai tarziu, datorita succesului urias din SUA si Rusia. Optima a fost creata in mod special pentru aceste piete, plus pietele emergente asiatice.

 

Este estimat ca la finele anului 2013 segmentul D sa atinga aproximativ 5.1 milioane unitati, in crestere fata de anii trecuti (4.1 milioane unitati in 2009), Kia Motors tintind o cota de piata de 1.6% (11.900 unitati in 2013).


Abia dupa lansarea in fabricatie a unui nou grup motopropulsor Diesel de 1.7l / 136 CP, EURO 5, in completarea gamei de motoare cu combustibil benzina de 2.0l si 2.4l, acest model a devenit competitive pe piata europeana a segmentului D.

 

De la lansare si pana acum, modelul Optima a primit mai multe premii:
- Premiul de design iF - 2011 (Germania). In acest an au fost 2.756 de aplicanti, din 43 de tari)
- Premiul "Top Safety Pick 2011" - acordat de Institutul pentru Asigurare si Siguranta Circulatiei din SUA
- Red Dot "best of the best" - 2011 (competitie de design - Germania)

 

Kia Optima se adreseaza in principal clientilor de sex masculin, cu varsta cuprinsa intre 30 si 40 de ani, antreprenori sau de la categoria middle management in sus, dornici de experiente noi, dar si de tot confortul in masina.